Blije blikjes CocaCola
19 juni 2013 | In Marketingpsychologie | door Maud Ebbekink
CocaCola bewijst dat een kleine aanpassing grote impact kan hebben. Voor hun ‘Open Happiness’ campagne hebben ze het ontwerp van het blikje aangepast. Als hij geopend is, ziet de opening eruit als een glimlach. Ik vind het een heerlijke positieve campagne. Van mij mag het direct in productie worden genomen! Helaas moeten we vooralsnog doen met kijken naar billboards en advertenties.
Over de auteur
Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van
ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de
training 'Master Online Overtuigen' en
'Schrijven voor meer conversie').
Tags: consumentenpsychologie, klantpsychologie
Leuk, zie ook onderstaande link voor een vernieuwing van een product dat al jaren hetzelfde is. http://www.markdeckers.net/2013/06/hoe-bier-zich-vernieuwt.html