Boekrecensie: Brainfluence

16 januari 2012 | In Boekrecensies | door

Honderd verschillende neuromarketinginzichten in 1 boek. Dat is Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing. Handig, gezien meer dan 95% van de beslissingen van consumenten gebaseerd zijn op het onbewuste.

Brainfluence beschrijft makkelijk te implementeren technieken gebaseerd op de neuromarketing. Een aantal voorbeelden:

  1. Hoe je de psychologie van prijzen kan toepassen.
  2. Waarom je anders wordt beïnvloed als je iets koopt voor een ander.
  3. Hoe je op meerdere zintuigen kan inspelen dan alleen de ogen en oren.
  4. Met wat-als vragen loyaliteit boosten.
  5. De tien woorden om je loyaliteit te boosten.
  6. Wat ‘veggie chips’ en ‘fruit chews’ met elkaar gemeen hebben.

brainfluenceHoewel de inzichten in Brainfluence soms overlap hebben, zijn het vooral losstaande technieken voor specifieke situaties. Wat je dus niet kan verwachten is een boek dat beschrijft hoe de hersenen van consumenten in het algemeen werken. Je kunt het Brainfluence wel prima als naslagwerk gebruiken, die je erbij pakt als de situatie daar om vraagt.

Het is niet de eerste keer dat schrijver Roger Dooley de onderwerpen op deze manier behandeld. Hetzelfde doet hij op zijn website Neurosciencemarketing.com, de meest bezochte blog op het gebied van neuromarketing. Zowel de site als het boek is de moeite waard!

 

Nawaz Kazmi

Over de auteur

Nawaz Kazmi is oprichter van MiU Marketing. Vanuit de (sociale) psychologie helpt hij bedrijven connecten met hun doelgroep. Dit doet hij door de mens centraal te zetten en zijn diepere verlangens en behoeften te doorgronden.

Tags: , , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie

​​AANBEVOLEN BOEKEN ​​over neuromarketing en marketingpsychologie
​​Ik las al 150+ boeken. ​Niet alles is een aanrader. Bekijk wat je wél moet lezen.