Wat zie jij in dit logo?
7 juni 2011 | In Marketingpsychologie | door Maud Ebbekink
Het ontwerpen van een logo voor een -eigen- gloednieuw bedrijf is altijd spannend. Zeker wanneer je werkt met vormen die associaties moeten oproepen. Om zeker te weten dat het logo de juiste associatie opwekt, wil ik jullie vragen je fantasie te laten gaan. Ik heb de bedrijfsnaam weggelaten om er zeker van te zijn dat dit geen invloed heeft op je associatie. Wat zie jij in deze vorm?

Over de auteur
Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van
ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de
training 'Master Online Overtuigen' en
'Schrijven voor meer conversie').
Tags: logo, logo ontwerpen
Hersenen
Inderdaad ook hersenen
Ook mijn eerste reactie, hersenen.
Tnx voor alle reacties via de site en via Twitter!
Uitkomst van de reacties:
9 x hersenen
5 x tekstballon
Ik weet genoeg en zal het meenemen in mijn ontwerp!
volgens mij zag ik een subliminale prime……..;)
Ik zie
– Hersenen,
– Wolk –> Creativiteit, innovatie ( maar misschien ben ik wat meer ruimdenkend )
In eerste instantie ook hersenen,
maar als je heel lang blijft staren…zou het ook een heel naar micro-organisme kunnen zijn :)