APK voor websites

22 maart 2010 | In Marketingpsychologie | door

Elk jaar brengt u uw auto naar de APK. Simpelweg omdat het moet. U kunt natuurlijk wel doorrijden zonder een APK keuring, maar dit is niet goed voor de auto. Het is belangrijk om een periodieke controle te hebben om te laten controleren of alles nog werkt zoals het moet. Dit geldt ook voor websites.  Wees dus slim en doe hier de APK voor websites!

Website apkEen website blijft wel draaien zonder controle, maar is een stuk effectiever als deze periodiek onderhouden wordt. Daarom raad ik u aan uw website periodiek te controleren en te onderhouden. Hierbij moet u letten op de volgende punten.

Doelstelling website
Een website moet een doel hebben. Vroeger was het voldoende om aanwezig te zijn op internet, maar dat is verleden tijd. Websites moeten er goed uitzien en een duidelijke boodschap overbrengen. Stel daarom altijd uw online doelstellingen vast. Wilt u met de website informatie overbrengen? Of wilt u dat klanten online producten bestellen? En wat is uw doelgroep? Aan de hand van deze vragen kunt u het doel van de website vaststellen en de website hierop inrichten.

Content update
Het is belangrijk dat de website up-to-date is. Is alle informatie die er op staat nog relevant? Staan er geen oude acties op de site die niet meer voorradig zijn? Staan de nieuwe producten al online? Werken alle links? Niets is erger dan oude acties, oude productinformatie en dode links. Dan weet u zeker dat bezoekers niet meer terug komen!

Hoger scoren in Google
Wilt u hoog scoren in Google met uw websites? Dan is zoekmachine optimalisatie de oplossing. Dit is een continu proces dat maandelijks onderhoud nodig heeft. Het is o.a. belangrijk dat de juiste zoekwoorden in de pagina’s verwerkt zijn. Voer daarom een zoekwoorden onderzoek uit om te bepalen op welke relevante zoekwoorden mensen vaak zoeken. Verwerk deze woorden in de tekst op uw website.

Gebruiksvriendelijkheid
Ga na de website vriendelijk is in het gebruik. Is het menu duidelijk? Zijn de contact- en bestelformulieren niet onnodig lang? Een onduidelijk contactformulier of bestelprocedure kan zorgen voor afhakers op het laatste moment. Dat zou zonde zijn! Ga in je statistieken na waar bezoekers afhaken en doe er wat aan.

Als u een effectieve website wilt hebben is het belangrijk om deze regelmatig te onderhouden. Het is zonde om na het ontwikkelen van een website niets meer te doen. Dit zou een gemiste kans zijn. Een website is juist een marketingmiddel waarmee u klanten aanspreekt en op de hoogte van ontwikkelingen kunt houden. Stel daarom een periodieke APK keuring van uw website in waarin u controleert of alles nog werkt zoals het moet.

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie