Ontevreden worden van een klant tevredenheidonderzoek

8 februari 2010 | In Marketingpsychologie | door

Continue slecht mobiel bereik thuis met Vodafone.  Wat doe je dan? Dan bel je naar Vodafone. Het meisje van het call center lost het probleem accuraat op. Alles prima, zou je denken. Tot je toestemt mee te doen met het klant tevredenheidonderzoek… Lees hier het verhaal  hoe een tevreden klant ontevreden wordt door een klant tevredenheidonderzoek van Vodafone.

Of je  mee wilt doen aan een klant tevredenheidonderzoek? Okay, is goed. Je bent goed geholpen en dit wilt je best verkondigen in het onderzoek. Door de prachtige technieken van tegenwoordig zal een computer het onderzoek afnemen. Hiervoor zul je binnen enkele minuten terug gebeld worden. Inderdaad, na 5 minuutjes heb je de computer aan de telefoon en je geeft netjes de antwoorden. Klaar. Alles ingevuld. Fijn, je kunt je mobiel weer gebruiken, je hebt Vodafone blij gemaakt door mee te doen aan het onderzoek én je kan eindelijk weer aan het werk. Helaas, zo eindigt dit verhaal dus niet.

Na 5 minuten gaat weer de telefoon. Daar is de vriendelijke computer weer, die graag een klant tevredenheidonderzoek wil afnemen. Tsja, dan nog maar een keer invullen, misschien is het de eerste keer fout gegaan. Klaar. Alles ingevuld. Fijn, je kunt weer aan het werk. Na 5 minuten gaat weer de telefoon. Daar is die irritante computer weer. Antwoorden opslaan kan hij blijkbaar niet. Ophangen dan maar, want je hebt betere dingen te doen. Trrrrringggg. Ja hoor, wie hebben we daar? De opdringerige, irritante, stomme, slecht werkende, verschrikkelijke computer van het Vodafone klant tevredenheidonderzoek! Donder toch op. Ik wil met rust gelaten worden, werken, doorgaan met waar ik een half uur geleden mee bezig was. Ik was tevreden, maar nu niet meer.

ontevreden

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , ,


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *