Zo optimaliseer je buttons op je site (zodat je meer verdient)

14 januari 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Ik houd wel van super simpele tips die je veel extra conversie kan opleveren. Dit klinkt jou vast ook goed in de oren. Vandaag deel ik een makkelijk te implementeren tip voor webshops. Het is namelijk slim om een geruststellende tekst toe te voegen ónder de bestelbutton. Hiermee kun je bezoekers net dat extra zetje geven om een bestelling te plaatsen. In dit artikel krijg je suggesties welke conversie verhogende tekst je kan plaatsen onder de bestelbutton op een productpagina.

 

Bezoekers zijn onzeker

De belangrijkste reden waarom een bezoeker niet op een button klikt is onzekerheid. Vlak voor de definitieve keuze om wel of niet een aankoop te doen gaan er veel vragen door een bezoeker heen. Is dit een betrouwbare webshop? Hoe zit het met garantie? Is het een product van goede kwaliteit?

Bij te veel vragen en onzekerheid haakt een bezoeker snel af. Jammer, want je haalt hem niet zo makkelijk meer terug. Online heb je immers geen personeel in de buurt die een klant ziet twijfelen en ter hulp schiet. Zorg er daarom voor dat je de juiste informatie op de juiste plek aanbiedt om eventuele vragen en twijfel weg te nemen. De ruimte rondom de button is hiervoor een ideale plek. Eén van de mogelijkheden die je hebt is het plaatsen van een geruststellende tekst onder de button.

 

Welke tekst plaats je onder de button?

Je eigen creativiteit is de enige beperking in het bedenken van goede teksten voor onder de button. Ik zal een aantal mogelijkheden met je doornemen. Welke tekst voor jou het beste is hangt uiteraard af van je site, aanbod, tekst op de button en (klanten)service beloften die je kan doen.

 

Teksten onder de bestelbutton in een webshop
Je kan ten eerste kiezen voor informatie die de onzekerheid over het bestelproces wegneemt, maar je kan ook persuasion technieken inzetten zoals sociale bewijskracht en schaarste.

    • tekst onder buttonBestelinformatie
      “Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis”
      “Thuisbezorgd binnen 2 werkdagen”
      “Jij bepaalt waar en wanneer we bezorgen” 
    • Verzendkosten
      “Gratis verzending”
      “Gratis verzending vanaf € 75,-”
    • Retourrecht
      “30 dagen bedenktijd”
      “100 dagen retourrecht”
      “Gratis retour”
    • Betaalinformatie
      “Betaal zoals jij wilt: vooraf, achteraf of gespreid”
      “Betaal met acceptgiro of iDeal”
    • Garantiebeleid
      “Inclusief 5 jaar garantie”
    • Reviews / Sociale bewijskracht
      “8,4/10 score uit 76 beoordelingen”
      “Al 1.320 keer verkocht”
    • Schaarste
      “Laatste kans! Nog maar 1 op voorraad”
      “Deze actie geldt alleen deze week”

 

A/B-test de teksten

Het is op voorhand lastig te voorspellen welke tekst onder de button leidt tot de hoogste conversie. Eigenlijk is er maar één manier om dit met zekerheid te kunnen vaststellen. Met een A/B-test (of meerdere) kun je eenvoudig testen welke tekst zorgt voor de meeste conversie. Die tekst implementeer je dan definitief in je webshop.

 

Tot slot

Gebruik dus bijschriften bij je button om onzekerheid te verminderen bij webshopbezoekers. Houd de tekst kort om ervoor te zorgen dat het supersnel en haast onopgemerkt gelezen wordt. Op deze manier help je bezoekers bij hun koopbeslissing. Dit levert je meer tevreden klanten op én een hogere conversie. Een win-win-situatie voor iedereen.

 

 

 

P.S. Wil je weten hoe jouw webshop beter kan?

Elke dag maak ik webshops gebruiksvriendelijker en winstgevender. Ook jij kan dit leren. Tijdens mijn online training ‘Master Online Overtuigen’ leer jij onze geheime en supereffectieve technieken.

  • Leer van een consumenten- en marketingpsycholoog.
  • Online verkooptechnieken op basis van marketingpsychologie en neuromarketing.
  • Neem een voorsprong op andere marketeers met deze unieke kennis.

 

Wat zou het voor jou betekenen als je webshop meer verkoop oplevert?

Check www.masteronlineovertuigen.nl

Maud Ebbekink

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie







close

GRATIS TURBOTRAINING


​SCHRIJVEN VOOR
MEER VERKOOP

  • check-square-o
    ​Meer kliks, leads ​en bestellingen.
  • check-square-o
    ​T​ips van de beste copywriters ter wereld.
  • check-square-o
    ​Binnen 15 minuten herschrijf jij je (verkoop)tekst!



Ja, ​mail me de gratis online training!

envelope-open-o
user
arrow-right