Wachten maakt extra tevreden

28 april 2009 | In Marketingpsychologie | door

Ik ben momenteel aan het wachten. Eigenlijk ben ik al een uur aan het wachten. Nog 573 wachtenden voor me. Waar ik op wacht? Op kaartjes voor Jochem Myjer! Over dik een jaar wil ik héél graag bij zijn voorstelling zijn. Straks, als ik over 3 uur (op z’n vroegst) klaar ben met wachten, ben ik extra tevreden met mijn kaartjes. Waarom?

Je zou denken dat wachten irriteert. Dat je echt niet 4 uur gaat wachten op een kaartje voor een 1,5 uur durende voorstelling. Maar tsja… toch doe ik het. Want ik wil er graag bij zijn. Afgelopen theater seizoen had ik de pech dat ik geen kaartje kreeg. Dat overkomt me nog een keer! Hoop ik… Nog steeds 573 wachtenden voor me die alle kaartjes voor Jochem Meyer kunnen opkopen…

Maar als ik straks tóch die kaartjes heb kunnen bestellen ben ik écht blij. Ik ben zelfs éxtra blij doordat ik er zoveel moeite voor heb gedaan. Ja echt! Wij mensen bezitten een (onbewust) psychologisch mechanisme waardoor we extra blij zijn als we ergens veel moeite voor hebben gedaan.

Door dit prachtige mechanisme staat Jochem Myjer straks voor een zaal vol uitzinnige blije mensen. Daarvoor hoeft hij niet eens een grap te maken! We hebben het een cabaretier nog nooit zo makkelijk gemaakt. En het enige wat we hebben gedaan is wachten…

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , ,


1 reactie op “Wachten maakt extra tevreden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie