Tips voor email marketing

22 oktober 2008 | In Marketingpsychologie | door

Email marketing is goedkoop en effectief. Echter is dit nog steeds één van de meest onderschatte marketing tools. Daarom geef ik 5 tips hoe je het beste email marketing kan inzetten. Misschien bent u straks ook wel overtuigd van de effectiviteit van email marketing!

emailmarketingTip 1  Maak de links meetbaar
Je weet pas of je email marketing effectief is wanneer je de links in de mail meetbaar maakt. Je moet dus de URLs taggen. Op basis hier van kun je zien welke items in de mail goed gelezen worden. Als je op de interesses van de lezers in kan gaan wordt je mail gegarandeerd een succes.

Tip 2  Bepaal de bron van je email adressen
Voor email marketing heb je goede email adressen nodig. Een mailing is het meest effectief wanneer de ontvangers er geïnteresseerd in zijn. Deze doelgroep kunnen je bereiken door op relevante webpagina’s mensen de mogelijkheid te geven zich in te schrijven voor de mailing.

Tip 3 Creëer een pakkende ontwerpregel
De ontvangers van je mail bepalen vaak aan de hand van het onderwerp van de mail of ze hem überhaupt openen. Test daarom wat het beste werkt. Er zijn standaard een aantal woorden die de aandacht trekken zoals nieuw, gratis en korting.

Tip 4  Test hoe de mailing er uit ziet
Als je klaar bent met de opmaak van de mailing stuur hem dan eerst als test naar jezelf. Niets is vervelender dan dat ná het versturen blijkt dat er van alles verspringt.

Tip 5  Personaliseer
Een gepersonaliseerde mailing heeft meer kans van slagen t.o.v. een niet gepersonaliseerde mail. Je kunt bijvoorbeeld de naam van de ontvanger in de aanhef verwerken. Dit trekt de aandacht van de lezer.

Wil je meer weten over email marketing? Kijk dan op de blog van Jorik Heins: http://www.emailmarketing-blog.nl

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , ,


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *