Google voor vertrouwen?

14 juli 2008 | In Marketingpsychologie | door

Veel bedrijven houden zich bezig met SEO activiteiten om zo hoog mogelijk in de zoekmachine te staan. Potentiële klanten komen daardoor eerder bij uw bedrijf terecht in plaats van bij de concurrent. Maar zijn er nog andere voordelen aan het hoog staan in Google?


Er zijn nog geen onderzoeken verricht naar het effect van de positie in Google op betrouwbaarheid van een website. Echter lijk mij de kans groot dat bezoekers uw site als betrouwbaarder zien wanneer u hoog staat in Google, dan wanneer u laag staat. Waarom? Een goed begin is het halve werk. Een hoge positie in Google kan zorgen voor een positieve eerste indruk van de website, terwijl een lage positie zorgt voor een negatieve eerste indruk. Doordat een eerste indruk lastig te veranderen is kan een positie in Google grote invloed uitoefenen. Zeker voor onbekende bedrijven is de positie in Google belangrijk. Bij het eerste contact zullen zij worden beoordeeld op betrouwbaarheid. Wanneer dit eerste contact plaats vindt in Google dan maakt u toch het liefst een positieve eerste indruk door hoog te staan in de resultaten!

Een hoge Google positie is dus niet alleen geschikt om uw concurrent voor te zijn, maar ook om betrouwbaarder over te komen met uw website. Misschien moet u nog eens nadenken of uw voldoende investeert in zoekmachine optimalisatie. Dit kan zich namelijk dubbel en dwars terug verdienen…

Logo Google

Maud Ebbekink

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie