Bloggen is nuttig!
Ongelovigen die beweren dat bloggen een hobby is van een paar marketeers krijgen steeds meer ongelijk. Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête 2008, het jaarlijkse onderzoek van Trendbox voor het Tijdschrift voor Marketing en WebAds.
De Grote Marketing Enquête bestaat met name uit vragen over kansen en bedreigingen voor het marketing vak. Daarnaast komen ook actuele onderwerpen aan bod. Dit jaar is o.a. extra aandacht bestaat aan weblogs.
Uit de enquête bleek dat marketeers op hun werk regelmatig weblogs van andere markteers bezoeken. Slechts een kwart van de marketeers gunt zich slechts incidenteel of nooit de tijd hiervoor. Vier op de tien marketeers gebruiken weblogs regelmatig (16%) of af en toe (22%) om informatie te verzamelen over hun eigen producten, diensten of merken. Ongeveer één op de zeven marketeers gaf aan bewust te adverteren in de omgeving van bepaalde weblogs. Weblogs blijken dus zeker nuttig te zijn!
De resultaten van de Grote Marketing Enquête 2008 zijn hier te vinden.