Bloggen is nuttig!

25 juli 2008 | In Marketingpsychologie | door

Ongelovigen die beweren dat bloggen een hobby is van een paar marketeers krijgen steeds meer ongelijk. Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête 2008, het jaarlijkse onderzoek van Trendbox voor het Tijdschrift voor Marketing en WebAds.


Grote Marketing EnquêteDe Grote Marketing Enquête bestaat met name uit vragen over kansen en bedreigingen voor het marketing vak. Daarnaast komen ook actuele onderwerpen aan bod. Dit jaar is o.a. extra aandacht bestaat aan weblogs.

Uit de enquête bleek dat marketeers op hun werk regelmatig weblogs van andere markteers bezoeken. Slechts een kwart van de marketeers gunt zich slechts incidenteel of nooit de tijd hiervoor. Vier op de tien marketeers gebruiken weblogs regelmatig (16%) of af en toe (22%) om informatie te verzamelen over hun eigen producten, diensten of merken. Ongeveer één op de zeven marketeers gaf aan bewust te adverteren in de omgeving van bepaalde weblogs. Weblogs blijken dus zeker nuttig te zijn! 

De resultaten van de Grote Marketing Enquête 2008 zijn hier te vinden.

 
 
 
 
 
 

 

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , , ,


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *