Hoe verleiden webwinkels jou om iets te kopen?

27 februari 2015 | In Conversie-optimalisatie | door

INTERVIEW IN DE QUEST MET MAUD EBBEKINK

Webwinkels kennen allerlei trucs om hun klanten te verleiden tot kopen. Het geheim? Ze leren veel van het gedrag van het winkelend publiek.

Het verschil is groot. Van de bezoekers van een webwinkel koopt gemiddeld maar één procent iets, bij een gemiddelde winkel in de stad loopt al snel zo´n 25 procent van de mensen met een aankoop de deur uit. In een supermarkt is dat zelfs bijna honderd procent. Dus proberen online marketeers van alles uit om die websitebezoekers meer te laten kopen. Het bestelproces vereenvoudigen kan al heel veel schelen. Maar ook een andere promotietekst, andere plaatjes of een andere opmaak van de website kan de verkoop behoorlijk opstuwen. Hoe is dat mogelijk?

Stuur de aandacht
‘De gekste, kleine verandering op een website kunnen enorm veel opleveren’, zegt Maud Ebbekink, van marketingbureau ConsumPsy. De consumentenpsychologe adviseert winkeleigenaars hoe ze hun site kunnen aanpassen om meer omzet te genereren. Simpelweg de kleur van een bestelknop aanpassen kan voor flinke toename zorgen in bestellingen, aanvragen, zo merkte ze in de praktijk.

De rest van het artikel uit de Quest (5 blz) kun je downloaden via Blendle

Maud Ebbekink

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , , , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

Informatie

GRATIS Turbotraining

Schrijven voor meer verkoop

Meer online bestellingen, klanten en offerteaanvragen behalen... En dat zonder grote investering van tijd of geld.

Wat zou het jou opleveren als je binnen 15 minuten een webtekst kan herschrijven voor meer verkoop?

Ik vertel je een aantal knallers van schrijftechnieken.

GRATIS turbotraining schrijven voor meer verkoop