Mosterd na de maaltijd voor Ster
Ton Schröer, eigenaar van ‘Tons Mosterd en Heerlijkheden’, heeft gezorgd voor een stuntje. Tijdens de laatste Serious Request actie bood hij op 30 seconden reclametijd op Nederland 1. Hij won de zendtijd maar had vervolgens een nogal apart spotje in gedachten. Een spotje waar menig reclamebureau van zal smullen maar de omroep iets minder.
Blind spot
Ton Schröer heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Hij heeft speciale zonnepanelen op het dak liggen en niet alleen zorgen die voor energie en warm water, de panelen laden ook zijn elektrische auto’s op. En toen de heer Schröer een invulling moest bedenken voor zijn spotje, wist hij dat ook hier duurzaamheid naar voren moest komen.
Zijn idee is even simpel als slim: 30 seconden lang is op NED 1 zwart beeld te zien en verder helemaal niks! Dit is voor het eerst in de Nederlandse reclamegeschiedenis en het levert ‘Tons Mosterd en Heerlijkheden’ natuurlijk de nodige aandacht op (wij hebben het er immers ook over) en dat met zwart beeld. Of de Ster akkoord gaat is nog ietwat onduidelijk, zij zijn bang dat mensen gaan zappen. Hiervoor zullen we moeten wachten tot morgenavond (dinsdag 12-03-2013), wanneer de spot mogelijk uitgezonden wordt voor de laatste aflevering van Africa (EO, Nederland 1). Wij zitten in ieder geval klaar, jullie ook?
Bron: PZC persbericht
Mooie stunt!
Dit levert ze véél meer reclame op dan een 30 seconden durende reclamespot ooit kan bereiken :-)
Ja schitterend heh!
Heel benieuwd of er mee van dit soort voorbeelden zijn
Zojuist was het zover. Het beeld ging niet op zwart, maar wel bijna ;-) Zwart beeld met een kleine, grijze, onleesbare tekst. Afsluitend met een potje Tons’ mosterd (dat wel groot en duidelijk in beeld kwam).
Perfecte ‘middenweg’; veel mensen hebben gekeken om te kijken en dus het product nog eens gezien!