Mosterd na de maaltijd voor Ster

11 maart 2013 | In Marketingpsychologie | door

Ton Schröer, eigenaar van ‘Tons Mosterd en Heerlijkheden’, heeft gezorgd voor een stuntje. Tijdens de laatste Serious Request actie bood hij op 30 seconden reclametijd op Nederland 1. Hij won de zendtijd maar had vervolgens een nogal apart spotje in gedachten. Een spotje waar menig reclamebureau van zal smullen maar de omroep iets minder.

ster op zwartBlind spot

Ton Schröer heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Hij heeft speciale zonnepanelen op het dak liggen en niet alleen zorgen die voor energie en warm water, de panelen laden ook zijn elektrische auto’s op. En toen de heer Schröer een invulling moest bedenken voor zijn spotje, wist hij dat ook hier duurzaamheid naar voren moest komen.

Zijn idee is even simpel als slim: 30 seconden lang is op NED 1 zwart beeld te zien en verder helemaal niks! Dit is voor het eerst in de Nederlandse reclamegeschiedenis en het levert ‘Tons Mosterd en Heerlijkheden’ natuurlijk de nodige aandacht op (wij hebben het er immers ook over) en dat met zwart beeld. Of de Ster akkoord gaat is nog ietwat onduidelijk, zij zijn bang dat mensen gaan zappen. Hiervoor zullen we moeten wachten tot morgenavond (dinsdag 12-03-2013), wanneer de spot mogelijk uitgezonden wordt voor de laatste aflevering van Africa (EO, Nederland 1). Wij zitten in ieder geval klaar, jullie ook?

 

Bron: PZC persbericht

 

Over de auteur

Etienne Kreutzer is gedragsconsulent en co-owner bij Plan to Behaviour. Dit bedrijf heeft als missie de gedragswetenschap een plek te geven in het moderne bedrijfs- en organisatieleven.

4 reacties op “Mosterd na de maaltijd voor Ster

  1. Zojuist was het zover. Het beeld ging niet op zwart, maar wel bijna ;-) Zwart beeld met een kleine, grijze, onleesbare tekst. Afsluitend met een potje Tons’ mosterd (dat wel groot en duidelijk in beeld kwam).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *