Heb jij verborgen verleiders in je website?

19 maart 2012 | In (Online) beïnvloedingstechnieken, Marketingpsychologie | door

Veel websites laten kansen liggen. Ze zijn minder succesvol dan zou kunnen. Om één doodsimpele reden: ze richten zich niet op onze oeroude beslissingsmechanismen. Bijna alle sites proberen producten en diensten te verkopen door logische en feitelijke informatie te geven. In werkelijkheid wordt het aankoopgedrag van websitebezoekers geactiveerd door onbewuste oerinstincten!


In tegenstelling tot wat we ervaren, heeft ons bewustzijn weinig invloed op de keuzes die we maken. Zo’n 85 procent van onze beslissingen wordt genomen door ons onbewuste brein, volgens onderzoek van neurowetenschappers. De meeste aankoopbeslissingen worden snel en ondoordacht gemaakt, zonder enige bemoeienis van ons bewuste brein. Dit ervaren wij niet zo. We hebben het gevoel dat we zelf aan het roer staan, maar in feite hebben we weinig te zeggen over onze keuzes. Ons onbewuste brein zendt ons bewuste brein een signaaltje wanneer de beslissing is genomen, waarna wij er argumenten en redenen bij verzinnen. Hierdoor hebben we de illusie dat wij onszelf onder controle hebben, maar feitelijk is dat niet zo. Met deze kennis in het achterhoofd vraag je je snel af waarom we producten proberen te verkopen aan ons rationele, bewuste brein…

 

Prikkel ons oerinstinct

Ons onbewuste is heel krachtig, het maakt niet voor niets de meeste beslissingen zonder dat we het merken, en wordt beïnvloed door andere dingen dan ons bewuste brein. Ons bewuste brein is meer gericht op feitelijke kennis en doelbewuste afwegingen, terwijl ons onbewuste brein oerinstinct als leidraad heeft bij zijn beslissingen. Schokkend dat met deze informatie zo weinig wordt gedaan. Zeker op internet, waar het niet moeilijk is om ons onbewuste brein te prikkelen. Een website wordt gegarandeerd succesvoller wanneer teksten en afbeeldingen zich ook richten op de kapitein van ons brein: ons onbewuste.

 

Verborgen verleiders

marketing tipOp dit blog zijn talrijke tips gepasseerd die gericht zijn op onbewuste beïnvloeding van websitebezoekers. Daarnaast geef ik ook tips over het verwerken van psychologische triggers en onzichtbare verleiders op het bedrijfsblog van mijn bedrijf ConsumPsy. Eén van de best gewaardeerde tips heeft betrekking op het productaanbod in webshops. De omzet die wordt gemaakt is afhankelijk van de volgorde waarin producten worden getoond. Het gemiddelde orderbedrag wordt hoger door eerst dure producten te tonen en daarna de goedkopere. Dit levert je al snel een omzetstijging van 10 procent op. Hoe dit precies werkt en hoe je het zelf  toepast lees je in het onderstaande artikel:
» Webshop maakt meer omzet dankzij ankereffect

 

 

 

P.S. Wil jij ook verborgen verleiders gebruiken?

Elke dag maak ik websites gebruiksvriendelijker en winstgevender met verborgen verleiders. Ook jij kan dit leren. Tijdens mijn online training ‘Master Online Overtuigen’ leer jij onze geheime en supereffectieve technieken.

  • Leer van een consumenten- en marketingpsycholoog.
  • Online verkooptechnieken op basis van marketingpsychologie en neuromarketing.
  • Neem een voorsprong op andere marketeers met deze unieke kennis.

 

Wat zou het voor jou betekenen als je website meer leads en verkoop oplevert?

Check www.masteronlineovertuigen.nl

Maud Ebbekink

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK!

training schrijven voor meer conversie

Informatie







close

GRATIS TURBOTRAINING


​SCHRIJVEN VOOR
MEER VERKOOP

  • check-square-o
    ​Meer kliks, leads ​en bestellingen.
  • check-square-o
    ​T​ips van de beste copywriters ter wereld.
  • check-square-o
    ​Binnen 15 minuten herschrijf jij je (verkoop)tekst!



Ja, ​mail me de gratis online training!

envelope-open-o
user
arrow-right