Online succes is een simpele rekensom

26 februari 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Internetmarketing is eigenlijk heel eenvoudig. Het succes van uw website is namelijk afhankelijk van een simpele rekensom. Hoe hoger de uitkomst van de som, des te beter u website presteert. Bereken nu zelf hoe uw website presteert!

 

bezoekers x conversie = resultaat

Met behulp van het inzicht dat deze rekensom kunt u het resultaat van uw website sterk verbeteren. Als één van beide factoren, bezoekersaantallen of conversie verbetert, zal het resultaat van uw website sterk stijgen.

bezoekers conversie online succes

 

Meer websitebezoekers

Om meer bezoekers naar uw website te krijgen heeft u gelukkig niet meer enorme marketingbudgetten nodig. U kunt ook op een slimme, en veel goedkopere manier, meer bezoekers naar uw website trekken met zoekmachine-optimalisatie. Veel bezoekers gebruiken Google als ze op zoek zijn naar een product of dienst. Wanneer u hoog staat in de zoekresultaten van Google zullen er dus meer mensen naar uw website doorklikken. Hierbij is het belangrijk om hoog te staan op relevante zoekwoorden. Deze kunnen worden bepaald aan de hand van een zoekwoorden onderzoek voorafgaand aan de actieve zoekmachine-optimalisatie. U heeft er immers niets aan als u hoog staat op ‘dameskleding’ wanneer u enkel kinderkleding verkoopt.

 

Hogere conversie

De conversie is het percentage bezoekers dat actie onderneemt aan de hand van uw website. Bijvoorbeeld een webformulier invullen, bestelling plaatsen, offerte aanvragen of zich inschrijven voor uw nieuwsbrief. Hoe conversie van een website verhoogt kan je lezen in talrijke andere artikelen die ik heb geschreven:
» Artikelen over het verhogen van de website-conversie

 

Concreet voorbeeld:
U verkoopt via uw website kinderkleding. U heeft elke maand 1000 bezoekers en behaalt een conversie van 2%. Met de rekensom kunt u het resultaat van uw website bepalen.

1000 bezoekers x 2% conversie = 20 bestellingen

U besluit dat u meer resultaat wilt behalen met uw website. Dan moet u zorgen voor meer bezoekersaantallen en/of een hogere conversie. U kiest er voor om zoekmachine optimalisatie toe te passen waardoor uw webshop hoger komt te staan in de zoekresultaten van Google. Hierdoor komen in plaats van 1000 bezoekers 2000 bezoekers in uw webshop. Daarnaast zet u een expert aan het werk om de conversie van de website te verhogen. Hierdoor stijgt uw conversie van 2% naar 5%. Wat is dan het effect op het resultaat van uw website? Uw krijgt 5 keer zoveel bestellingen!!

2000 bezoekers x 5% conversie = 100 bestellingen

Eigenlijk is internet marketing dus heel makkelijk. Wilt u meer resultaat behalen met uw website? Verhoog dan je bezoekersaantallen en de conversie. Ben u er klaar voor meer resultaat te behalen met uw website!?

 

 

Over de auteur

Ik, Maud Ebbekink, ben consumentenpsycholoog en oprichter van ConsumPsy. Ik maak websites gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij website-analyses en conversie-optimalisatie. Hierbij gebruik ik krachtige technieken uit de neuromarketing, online persuasion en conversiepsychologie. Ook train en adviseer ik marketeers en ondernemers bij de optimalisatie van hun site (zie ook de training 'Master Online Overtuigen' en 'Schrijven voor meer conversie').

Tags: , , , , , , ,


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *